Hétfő, 2024-04-29, 10:12:33
duni.ucoz.hu
Honlap-menü
Egyéb információk
látotagó olvassa a lapot. :Moderátort keresünk...info000@freemail.hu
Hirdetés
Kérdés
Melyik torrent oldalt használod?

Összes válasz: 72

Banner készítés
[banner design, gif banner, flash banner, banner formátumok]

Banner-re mindig szükség van.

Minden weblaptulajdonos bannert használ (legalább egyik esetben) az alábbiak közül:

  1. Internetes kampány futtatásakor
  2. Elsődleges reklámértékű helyre történő kihelyezéskor (akár ingyeneség esetén is)
  3. Saján honlapra kihelyezéskor - Akciók, preferált termékek, fontos információk reklámozására
  4. Bannercsere oldalakon való megjelenéskor

Egy kis segítség a bannerek tervezéséhez »

A bannerek típusa és mérete mindig attól függ, hogy

  1. mely weboldalra készítjük
  2. mit reklámozunk
  3. kik az oldal látogatói
  4. milyen érzést szeretnénk közvetíteni

Bannerkészítés tanácsok
[bannerkészítés leírása, banner tervezés szempontjai]

Egy kis segítség a bannerek tervezéséhez

 

A bannerkészítés sokrán felmerülő kérdések általában tipikusnak mondhatók.

A fenti négy szempont köré próbáljuk meg a kérdéseinket, válaszainkat csoportosítani.

 

- Mely weboldalra készül a banner?

Ez több dolog miatt is fontos. Természetesen a banner mérete adott. Gyakori tévedés, hogy egy hasonló méretű, már elkészült bannert szeretnénk egy másik helyre is feltenni, s azt gondoljuk, hogy elég egy kicsit "összenyomni" vagy egy kicsit "meghúzni", s máris jó lesz. Ez persze technikailag nem jelent problémát, de egy torzított banner rendkívül csúnya, s szinte "ordít", hogy nem oda készült. Ennek egyszerű magyarázata, hogy a banner képpontjai (pixelei) enm találkoznak a monitor képpontjaival, s így akár egy egyszerű vonal is nagyon torz, csúnya lesz. Ez azért érdekes (de tény), mert akár kicsinyítünk, akár növelünk így, torzítás által egy banneren, az eredmény minden esetben rossz lesz.

Éppen ezért muszáj minden egyes méretre elkészíteni a bannert, még akkor is, ha ez plusz költséggel jár.

 

- Mit reklámozunk? Semmiképp sem szabad ugyanazt a bannert - gondolkodás nélkül - minden honlapra feltenni. Elképzelhető, hogy jó lesz egy már elkészült banner másik weboldalra is, de az is lehet, hogy az adott honlap jellege megköveteli, hogy változtassunk a banner szövegezésén, ritmusán, időbeosztásán, vagy bármely más paraméterén. Az is lehetséges, hogy a banner szinte nem is bannernek látszik, hanem a kérdéses honlap kiemelt felületeihez idomul. Sok esetben az is szempont lehet, hogy a banner belesimuljon a környezetébe, s ne pedig kiemelkedjen abból.

A "mit reklámoz a banner?" kérdése azért is fontos az adott honlap vonatkozásában, mert nem mindegy, hogy a megjelenési felületet adó honlapnak kik a látogatói.

A látogatók ismerete nagyon fontos. Nem elég, ha a banner feltűnő. Jó, ha a banner tartalma konkrétan azokhoz szól, akik az adott oldal tipikus látogatói.

Pl. nem használhatunk tegező megfogalmazást egy komolyabb portálon történő megjelenéskor, de ugyanazt a termékeket/szolgáltatást nyugadtan "tálalhatjuk" szabadabban egy könnyedebb, fiatalosabb weboldalon.

 

 

A bannerkészítés, bannertervezés folyamata

 

- A legfontosabb, hogy pontosan tudjuk: Mit szeretnénk közölni.

- Mondanivalónkat bontsuk jól elhatárolható szakaszokra. Ezek a szakaszok lesznek a készülő banner fázisai.

- Döntsük el (a fenti szempontok alapján), hogy mennyire szeretnénk izgalmas, mozgékony, avagy nyugodtabb, tartalomra fókuszáló bannert készíttetni.

- Hogyan keltjük fel a látogató figyelmét? Látvánnyal? Feltűnő színekkel? Gyors mozgással?

 

Az újabb trendek szerint egyre kevesebb a harsány, színekkel, villgással feltűnni akaró bannerek száma. Természetes folyamat, hogy az internetezők egyre kevésbé szeretik az érzékeket "bombázó", nyugtalanító bannereket. Sokkal célravezetőbb lehet egy nyugodt, de annál bővebb információt tartalmazó banner kihelyezése.

 

Rendkívül fontos, hogy eldöntsük: flash vagy gif formátumú bannert szeretnénk.

[Bannerkészítés] oldalunk "Bannertípusok rövid ismertetése - Hasznos" szakaszában néhány mondatban leírjuk a két formátum alapvető technikai különbségeit. Természetesen nem elvárható, hogy megrendelőként azonnal tudjunk dönteni a kérdésben.

 

Egészen a közelmúltig nem volt célszerű flash bannert készíttetni akkor, ha a banner nem elsődleges reklámként, hanem [keresőoptimalizálás] céljából készült. Ennek az volt az oka, hogy a Google (melynek "kegyeiért" minden honlaptulajdonos ádázul küzd) nem "látta" a flash bannerek tartalmát.

 

Mára ez a probléma lényegében elhárult. A Google keresőmotorja képes a flash bannerek tartalmába "beleolvasni", és így, a szöveg értelmezése által nem szenved hátrányt az a honlap sem, amelyre flash banner vezet. Ez persze csak akkor igaz, ha a flash banner a szöveget valóban szövegként, s nem pusztán alakzatként tárolja.

(Itt jegyezzük meg, hogy vannak a Google részéről olyan törekvések, amelyek azt célozzák, hogy immár pl. egy egyszerű jpg képben is képes legyen a szöveget értelmezni, s így a "legdizájnosabb" módon elkészített, eddig a keresők szempontjából használhatatlan és értékelhetetlen honlapok tartalmát is felismerje. Más kérdés, hogy egyelőre ez csak szándék.)

 

Visszatérve a bannerkészítés folyamatához: Tekintettel a kérdések és eldöntendő szempontok sokaságára, mindenképpen kérdezzük meg a bannerkészítéssel megbízott/megbízandó személyt, és kérjük ki véleményét a fenti gondolatokat szem előtt tartva. Osszuk meg vele a bannerre vonatkozó összes kérdésünket, gondolatunkat.

 

Ha jól összeszedett tartalommal, jól strukturált szerkezeti elképzeléssel indulunk neki a bannerkészítésnek, akkor ez a bannerkészítés időtartamára s ezáltal a bannerkészítés költségeire is jó hatással lesz.

 

A bannerkészítés technikai részleteivel nem kell megrendelőként foglalkozni. Előfordulhat persze, hogy egy nagyobb portál erősen korlátozza a bannerek file-méretét. Ilyen esetekben (főleg, ha gif bannert készíttetünk) elképzelhető, hogy bizonyos kompromisszumokat kell kötni annak érdekében, hogy a banner file-mérete ne haladja meg a kihelyező honlap által engedélyezett maximumot.

Mindazonáltal egyre kevésbé fordul elő ilyen jellegű korlátozás, illetve a tárhelyek méretének és az internet sebességének ugrásszerű növekedésével ez a probléma egyre jelentéktelenebbé válik.



A mellékelt 2 sematikus példában ugyanaz a mozgás látható.
A GIF (első) banner file mérete 5.3 kilobyte, míg a Flash (második) banner mérete 1.9 kilobyte. A kedvezőbb file-méret ellenére jól látható a mozgások közötti minőségi különbség a flash file-típus javára.

GIF banner:

gif banner - 5.3 kb méretLehetőséget ad mozgásra, animációra. Így az adott területen több információ is megjelenhet. A gif formátum tulajdonságai miatt a mozgás ill. animáció kissé "darabos" lehet. A készítésénél fontos, hogy a banner file mérete általában nem haladhatja meg a 20-30 kilobyte-ot.

Előnye: Kereső optimalizálásnál hasznos.
Hátránya: A mozgás szögletes, a file-méret néha kritikusan megnő.

Flash banner

  A legszebb, legkreatívabb megoldásokra alkalmas file-típus. Finom színátmenetek, folyamatos mozgások megjelenítésére is alkalmas formátum. Tulajdonságai miatt kis file méret is elképzelhető, miközben sok információt tudunk megjeleníteni.

Előnye: Szép látvány, finom mozgás-átmenetek, kis file méret.

Hátránya: Kereső optimalizálásnál kevésbé hasznos. Sokan még mindig nem szeretik használni, mert a régi böngészők alapértelmezésben nem támogatják a formátum megjelenítését.


Banner méretek
[banner design, gif banner, flash banner, banner formátumok]

Csak a leggyakoribb banner méreteket mutatjuk be:

(Ahogy egyre színesedik a honlapok palettája, úgy egyre több méretben van szükség bannerek készítésére. Az alábbi méretek csak példák abból a célból, hogy könnyebb legyen elképzelni ezek alapján - ezekhez arányítva - bármely banner méretet.)

banner méret

banner méret

468x60 pixel:   Leghagyományosabb "standard" banner méret, fekvő formátum

150x240 pixel: Oldal menükben használatos álló banner

120x240 pixel: Oldal menükben használatos álló banner

214x200 pixel: lap.hu oldalakon használt ún. "kiemelt doboz"


Videók:


Nyelv választása
Segíts fejleszteni
Feltételek: -Minimum 15 életév -Minimálisan érteni kell a honlapfejlesztéshez -Naponta bővíteni kell az oldalt Feladata: -Az oldalat hírekkel bővíteni -Az oldalt letöltésekkel bővíteni Jutaloma: -Egy hatalmas köszönöm!
Keresés
hirdetés
Copyright MyCorp © 2024